Очень плохоПлохоНормальноХорошоОтлично! (голосов: 2, в среднем: 5,00 из 5)
Loading...

Байкер-крос (4Х)

Одним з найдинамічніших і видовищних дисциплін екстремального велоспорту є байкер-крос. Але професійні гонщики кажуть, що байкер-крос – це швидкісна гонка на велосипедах. Як правило, тривалість такої гонки не перевищує більше однієї хвилини. Навіть незважаючи на такий маленький проміжок часу, задоволення від процесу просто на вищому рівні (як у глядачів, так і у самих учасників заїзду).

Велику популярність цей вид спорту завоював в західній частині нашої планети. У тих місцях даний напрямок отримав абсолютно іншу назву – «4Х» або «4cross». Але найпоширеніший вид катання в даному стилі – це «Байкер-супер крос», в якому можуть брати участь одночасно шестеро спортсменів. Всі гонки проводяться на дуже складних трасах.

Також в одному із заїздів буде всього чотири спортсмена. Дана четвірка формується за результатами, які визначаються за підсумками попередніх змагань. Всі чотири велосипедиста стартують одночасно на одній і тій же трасі. Як правило, довжина цієї дистанції становить не більше 250 метрів.

Якщо в заїзді до фінішу прийшли двоє учасників, то вони автоматично проходять в інший тур. Ну а пізніше, у фінальних перегонах виступають всі четверо найсильніших райдерів. Саме ця команда і бореться за перше місце. Також перед самим фінальним заїздом проходить ще один тур, в якому зустрічаються ті, хто програв у півфіналі. Саме тут розподіляються місця з п’ятого по восьме.

Варто зауважити, що в процесі проходження відрізка траси може бути присутнім невеликий контакт між райдерами. Це робиться не спеціально, але все одно це карається, оскільки повністю суперечить чесному проведенню заїздів, а також самому відношенню до спортсменів в цілому. Дані правила, звичайно ж, надають перегонам видовищності і роблять масовку набагато густіше. Для моделі 4Х необхідні широкі траси, які залишать велику кількість вільного простору для фантазії.

У таких змаганнях завжди вітається хороша реакція і чудові якості спринтера, бо лідерство і швидкість завжди завойовуються на самому старті, і тільки тоді їх можна втримати протягом усього заїзду. В даному випадку необхідно підібрати правильний велосипед. Для таких випадків ідеальною моделлю буде, природно, хардтейл, на якому верхня труба трохи зменшена, а також короткі пір’я ззаду. Наявність легкої підвіски, контактних педалей і накат покришки також дуже важливі для подібних виробів.

Досвідчені і професійні байкери завжди знають, що вага конструкції, на якій можна боротися на таких трасах, не повинна бути більше 13 кг. Точно так потрібно подумати і про аксесуари: окуляри, шолом, наколінники повинні бути обов’язково. Виходячи з того, що сам заїзд триває всього 1-2 хвилини, то наявність рюкзака і іншого приладдя не грає ролі, оскільки вони не виконають свою функцію.

Перед стартом кожен спортсмен повинен повністю оглянути трасу, пройти по ній пішки, вивчити її, і тільки потім можна вирушати в реальну сутичку.

Для того щоб домогтися гарних результатів у таких перегонах, потрібно не тільки мати відповідну швидкість, але і чудовий легко керований і «жорсткий» велосипед. Розглянемо докладніше раму.

Рама

Хорошим варіантом буде короткохідя або хардтейл. Що стосується рам-короткоходів, то ідеальним рішенням вважається gt distortion. Як хардтейла можна вибрати Rampage, YetY або ж Santa Cruz jackal.

Колеса

Звичайно в даному випадку все трохи складніше, тому що вибір потрібно робити відносно свого вміння кататися. Для тих, хто вже давно «на колесах» і часто показує значні успіхи, чудовим варіантом будуть ободи Mavic. Mavic – це дорожчий вид, але замість нього також підійде Dartmoor або ж CODE.

Покришки

Підбираючи покришки для свого ровера, можна зупинити свій вибір на Cross Mark, Maxxis або Larsen TT. Початківці спортсмени повинні купувати дві однакові покришки, щоб не експериментувати. У тому випадку, якщо людина катається вже давно, можна зупинити свою увагу на слабшому протекторі, а тому надіти спеціальні шипи.