Очень плохоПлохоНормальноХорошоОтлично! (голосов: 2, в среднем: 5,00 из 5)
Loading...

Fixed Gear (Фікс)

Fixed Gear – означає велосипед з фіксованою передачею, тобто задня зірочка має жорстке з’єднання з втулкою, і при обертанні колеса педалі будуть в будь-якому випадку рухатися. Це дозволяє не тільки гальмувати м’язовими зусиллями ніг, але і їхати назад.

З відомих і загальнодоступних перегонів для Fixed Gear на даний момент існує аллейкет. Суть їх полягає в переміщенні по місту через контрольні точки максимально швидко.

Нагороджуються перший і (за веселою традицією) останній фінішуючий учасник. До нас перегони аллейкет прийшли з Торонто, де місцеві кур’єри, які всі без винятку використовували велосипеди Fixed Gear, так проводили вільний час. Звідси і специфіка з контрольними точками, що імітують доставку товарів або повідомлень.

Особливості велосипеда Fixed Gear

В першу чергу це максимально проста конструкція. Такі велосипеди є міським варіантом трекових моделей, де мала вага і максимальна швидкість грали вирішальну роль (наприклад, в змаганнях Keirin, що проводяться в Японії).

Такий варіант дуже простий в обслуговуванні. У ньому немає тендітних і складних вузлів, все цілком надійно, тому відремонтувати його можна в польових умовах з мінімальним набором інструментів.

Відсутність гальм у класичних моделей робить його використання в місті досить проблематичним. Не дуже легко заїжджати на бордюри, бо немає можливості зупинити обертання педалей для більшої стійкості. Однак такі проблеми виникають тільки у початківців. Через кілька місяців їх просто не помічають.

Максимальний ККД досягається за рахунок відсутності будь-яких вузлів, крім передньої і задньої зірочок. Це становить до 99% (в той час як різні передачі і обважування можуть з’їдати до 15% ККД), а значить розвинути необхідну швидкість можна при найменших зусиллях. Однак для прогулянок за межами міста і по бездоріжжю Fixed Gear не найкращий варіант.

Ціни і бренди Фіксів

В останні кілька років популярність таких роверів серед представників різних субкультур привела до активізації їх виробництва. Кожен модник вважає своїм обов’язком переміщатися по місту на фіксі. Тому їх дизайн став яскравішим, різнобарвніше і оригінальніше. Відрізнити його від інших зможе практично кожен. Серед виробників існує багато компаній, що випускають велосипеди цього класу. Особливою популярністю користується середній ціновий діапазон 300-400 $, але можна знайти пропозиції і за 250 $, і 2500 $.

Серед найпоширеніших і популярних в нашій країні фіксів виділяються моделі марки Fuji Bikes. Розташовані в ціновому діапазоні від 250-400 $, вони відрізняються високою якістю, невеликою вагою і витонченим дизайном. Як правило, задні колеса мають фліп-флоп втулку (з одного боку фіксовану зірочку, а з іншого – фрівіл), яка дозволяє перетворювати Fixed Gear в сінглспід з можливістю не крутити постійно педалі. Аскетичність даної пропозиції порушує тільки наявність гальм, але без них по місту буде їздити небезпечно.

Оригінальні кольорові рішення відрізняють марку Create, яка вибрала для своїх виробів яскраве забарвлення. Простота конструкції, а також її висока надійність робить ці байки непоганим вибором. Також є можливість зробити сінглспід. Вартість коливається в межах 250-300 $

Linus Bikes випускає відразу 3 різновиди фіксів: з оригінальною геометрією, класичні жіночі моделі і варіації на тему коммутер-байків Франції 60-х років. Їх ціна коливається від 250$ до 400$.

Серед моделей фіксів преміум-класу уваги заслуговують такі виробники

  • Yamaguchi bicycles
  • Republic Bikes
  • Bianchi
  • Affinity
  • Tokyobike
  • Cannondale
  • Geekhouse bikes

Їх творіння коштують від 500 $ і набагато вище, але натомість ви отримаєте найлегшу, яскраву і стильну продукцію з неповторним дизайном і високою надійністю.

Висновок

Купувати чи не купувати Fixed Gear – особисте рішення кожного велосипедиста. Цей клас відрізняється простим і оригінальним дизайном. Він подарує відчуття великої швидкості, але в той же час доведеться постійно крутити педалі, а такі надмірні навантаження підійдуть не кожному, особливо при спуску з гірок, коли каданс досягає 170 оборотів на хвилину і більше. До того ж неправильне гальмування негативно позначиться на колінах .