Очень плохоПлохоНормальноХорошоОтлично! (голосов: 3, в среднем: 5,00 из 5)
Loading...

Критична маса VS Велодень, а навіщо?

У сучасному світі велосипеди займають своє окреме місце, при цьому поряд з іншими технічними засобами користуються величезною популярністю. Як тільки не видозмінювали звичайний велосипед: додавали мотори, робили складні конструкції, фарбували у різні кольори, але велосипед, в класичному його розумінні, до цього дня є безпечним і здоровим транспортним засобом. Досить популярні світові велоперегони, чого тільки варті «Тур де Франс» або «Джиро де Італія». Українські шанувальники велоспорту на протязі тривалого часу влаштовують свої велотусовки, метою яких є популяризація велотранспорту.

velo_day Я можу з упевненістю заявити, що однією з найулюбленіших тусовок велосипедистів є Велодень, кажучи сучасною мовою, це флешмоб, який проводиться в останні травневі вихідні. Тут не можна говорити про політику, когось примушувати приходити сюди, все грунтується на самоорганізаційних принципах і ентузіазмі учасників.

Головна мета такої акції, як раніше я згадувала, популяризація велосипеда, як альтернатива відомим видам транспорту, заклик до здоров’я і спорту, залучення більшої уваги до проблем і бажань велосипедистів, куди можна віднести забезпечення безпеки на громадських дорогах і розвиток велоінфраструктури.

Ключовим моментом Велодня стає спланований пробіг на велосипедах по великим міським вулицям, а після цього велосипедисти їдуть хто куди: на пляжі, в парки, на тренування або прогулянку. За останні кілька років в програму цього флешмобу були додані і такі заходи, як велоперегони, різноманітні цікаві конкурси, вікторини, виступи популярних груп і багато іншого.

Велодень – це не офіційне свято, але чиновники і міська влада досить прихильно ставляться до цього заходу. Наприклад, в Києві в міському центрі зазвичай перекривають дороги, а велоколони, які їдуть з районів, супроводжують машини ДАІ.

65f1d6ea032e Я можу сказати, що, як і на будь-якому великому заході, на Велодні діють свої обмеження і норми поведінки. У цей день необхідно утриматися від вживання спиртних напоїв, адже алкоголь і спорт є речами абсолютно несумісними. Потрібно залишатися в першу чергу людиною.

До того ж слід краще ознайомитися з правилами руху в колоні і постаратися дотримуватися цих правил. Звичайно, є волонтери, які регулюють рух, але не варто ускладнювати їх роботу, створюючи стресові ситуації на дорогах. Заборонено виводити автоводіїв на конфлікт, яким в цей день дістається, краще згладити конфлікт. Важливо стежити за своєю мовою, не можна нецензурно виражатися і зачіпати когось.

Хотілося б трохи заглибитися в історію і розповісти, що найперший Велодень пройшов в Україні 20 травня далекого 2007 року. На цей флешмоб в столиці прийшло близько 1300 чоловік, ще 800 учасників було в Харкові. Це свято відзначали і жителі Миколаєва, Запоріжжя, Львова та деяких інших українських міст. Через три роки свято відзначали майже всі великі українські міста, а кількість учасників Велодня в Києві дійшла до 10 тисяч чоловік. Років зо два-три тому до велоакціі приєдналися російські та білоруські велосипедисти, був навіть організований велопробіг з Гомеля до Чернігова.

 5a67075f14ce Ще одна велотусовка українських любителів велосипедів -«Критична маса». Цей захід проводиться не тільки в Україні, він проходить по всьому світу щомісяця в останню п’ятницю. У цьому велорусі може брати участь кожен велосипедист. Заїзд «Критичної маси» проводиться в місці, яке було заздалегідь обумовлено, час збору також оголошується за допомогою соціальних мереж, маршрут руху повідомляється всім.

Учасник повинен приїхати до конкретного місця на робочому велосипеді і підготуватися до неспішного заїзду, відстань якого становить близько п’ятнадцяти-тридцяти кілометрів.

Вперше цей рух пройшов в Сан-Франциско в 1992 році, тоді брало участь лише шістдесят чоловік. Згодом їх число зростало і досягло семисот чоловік. Далі акція прийшла і в Європу. Активісти руху з часом стали збиратися не тільки для просування транспортної політики, а й почали піднімати інші проблеми суспільства. Приміром, під час іракської війни учасники блокували рух з гаслами про те, що від бомб потрібно відмовитися.

У «Критичної маси» є певні завдання. Рух проходить для популяризації велотранспорту, а також для того щоб привернути увагу міської влади та автоводіїв до важливості проведення реформ транспорту. Учасники закликають дотримуватися правил дорожнього руху і ставитися один до одного з взаємною повагою. Вже тривалий час вони просять створити повноцінну велоvelo_day5інфраструктуру, до якої б входили велодоріжки, парковки, різний сервіс для велосипедів.

В учасників руху також є свої правила, які допомагають дотримуватися в цей день порядку. По-перше, їхати дозволяється по ходу транспортного руху, на зустрічну смугу заїжджати заборонено, краще їхати біля правого краю дороги, забороняється виїжджати на середину. Тротуарні доріжки призначені для пішоходів, по ним можна тільки йти і котити велосипед. Для велосипедистів, як і для автомобілістів горить червоне світло.

Для правого повороту права рука виставляється в сторону. Ліворуч на велосипеді повертати суворо заборонено, для здійснення такого маневру потрібно «розділити» маневр на дві частини і прямо проїхати на перехресті, а далі розвернути велотранспорт і ще їхати прямо. Якщо потрібно об’їхати припарковане авто, потрібно заздалегідь підняти в сторону ліву руку. При правому повороті пішоходи пропускаються. Дорожні знаки і покажчики велосипедисти повинні брати до уваги.

У цьому році 30 травня відбувся сьомий за рахунком велопробіг в Україні під назвою «Критична Маса Одеса». У цей день вирішили об’єднати відразу два свята велосипедистів і провести рух і Велодень. Можу сказати, що саме одеська земля збирає величезну кількість велосипедистів. У минулому році кількість учасників перевалила за п’ять тисяч людей.

0_e3abc_9843e8bf_XL Є й неофіційні заходи, які проводяться невеликою групою ентузіастів, наприклад, серед любителів велосипедів популярне проведення велопікніків. Найчастіше їх організовують велоклуби. На такі заходи запрошуються всі бажаючі і вміючі їздити на велосипедах, незалежно від віку і статі.

Щорічний захід «День без автомобіля» проводиться і в Україні. По всьому світу цей захід проходить 22 вересня, але в Києві торішній марафон пройшов 16 вересня. Мета цього заходу – показати людям, що можна жити і без автомобілів і також швидко пересуватися на велосипедах. Багато підтримують цю традицію і вважають, що затія дуже вдала. Цікаво, що в цей день українці можуть заощадити ще й на бензині.

Під час таких заходів витає якийсь особливий настрій, коли величезна кількість однодумців збираються разом. Я думаю, для того щоб відчути цей дивний стан згуртованості, варто хоча б раз взяти участь в велотусовці.