Очень плохоПлохоНормальноХорошоОтлично! (голосов: 1, в среднем: 5,00 из 5)
Loading...

Крос-кантрі

Крос-кантрі (ХС) – вид велогонок, досить молода і перспективна дисципліна. Багато хто плутає поняття, помилково вважаючи, що кантрі – це будь-яка їзда на велосипеді без амортизаторів з великим ходом, широких коліс і масивних рам. Але я вас запевняю, це не так. Не тільки вигляд велосипеда, але і його застосування визначає стиль крос-кантрі.Це серйозна гоночна дисципліна, яка вимагає регулярних, спланованих і старанних тренувань. Крос-кантрі_6 Кантрі вимагає досить серйозної фізичної підготовки і вправності, не кожен з нас зможе з цим впоратися «на ура». Однак практика показує, що «кантрійщиками» зазвичай стають люди, захоплені і іншими видами спорту, часто екстремальними, тому питання про спритність нечасто виникає в цих колах.

Я зацікавився ХС, не маючи достатніх навичок, тому в якості додаткового навантаження займався ще плаванням і лижним спортом – це дуже допомагає при необхідності тримати рівновагу і контролювати кожен м’яз тіла. На високих швидкостях це дуже знадобилося. Про користь такого захоплення для здоров’я можна не говорити – розвиток всіх груп м’язів і сторазове збільшення витривалості гарантовано.

Для людей з великою зайвою вагою такі заняття не рекомендуються у зв’язку з навантаженням на серце, а от тим, у кого є кілька зайвих кіло, яких хочеться позбутися, підходить ідеально. Такі види спорту не наганяють масу, а сушать тіло, при цьому утворюючи жили. У підсумку ви будете стрункими і сильними, на відміну від культуристів, які мають величезну масу, а не міць.

Велосипед

Крос-кантрі_5 Природно, для того щоб зайнятися крос-кантрі, необхідний відповідний велосипед. Величезну роль тут гратимуть жорсткість, вага і загальний технічний стан. Багато хто віддає перевагу карбоновій рамі, особисто я вважаю алюмінієві теж дуже гідними – вони легкі і достатньо жорсткі. Обов’язкова низька посадка та контактні педалі. Загальний стан, тобто якість велосипеда, дуже важливий.

Траси для гонок зазвичай влаштовують в таких місцях, де багато природних перешкод і не дуже – коріння дерев, каменів, технічного сміття, вибоїн. Також самою родзинкою гонок кросс-кантрі вважається нельотна погода. Ровер повинен стійко переносити всі складнощі такої поїздки і не розбовтатися від чергового наїзду на купину. Адже на весокій швидкості це загрожує травмами, тому захист обов’язковий. Ні до однієї гонки не допустять учасника без шолома, та й при тренуваннях його не варто ігнорувати.

Вибір байка

Крос-кантрі_4 Головний вибір повинен лягти на навісне обладнання. Для ХС найкраще підходять наступні виробники:

  • Sram 3.0 – 5.0 – для початківців;
  • Sram 7.0 – 9.0 – для любителів і профі;
  • Shimano Altus, Acera або Alivio – для новачків;
  • Shimano XTR – для професіоналів.

    Японські фірми в даний момент перевершують інші за якістю і за ціною. Однак на таких важливих речах економити не можна – це складний вид спорту, в якому дуже багато залежить від якості велосипеда. Професійний байк для крос-кантрі обійдеться приблизно в 1000 євро, аматорський – трохи дешевше.

    Обов’язкові масляні або повітряні вилки – завдяки чому можна без зусиль долати перешкоди, особливо різкі перепади. Вони легко регулюються під власну вагу і переваги в стилі їзди.

    Професійні гонщики вибирають карбонові рами. Вони краще за інші гасять вібрації. Але вони на порядок дорожче інших, тому багато хто починає з алюмінію, як і я – він легкий і дешевий, хоч і програє карбону. У серйозних гонках його використовувати не рекомендується. Це загрожує травмами хребта при ударах і стрибках. Сталь неприпустима в принципі – велосипед з такою рамою не може бути призначений для ХС через свою вагу і відсутність маневреності. Крос-кантрі_3 Сам розмір рами підбирається індивідуально, але є негласне правило для занять крос-кантрі: чим коротше рама, тим краще. Від дислокації теж багато що залежить. Для пересічної та гірської місцевості потрібно брати максимально коротку раму. Стандарт колеса – 650 b, або 27.5 дюйма. Більший розмір буде краще згладжувати нерівності траси, але при цьому втрачається швидкість, чого у змаганні допустити не можна.

    Велосипеди для ХС відносяться до класу гірських типів. Якщо говорити про моделі, то краще вибирати хардтейл, оскільки подвійна підвіска обтяжена задніми амортизаторами, що зручно при їзді в гірській місцевості, але абсолютно невиправдано для гонки.