Очень плохоПлохоНормальноХорошоОтлично! (голосов: 3, в среднем: 5,00 из 5)
Loading...

Міфи про «швидкі» і легкі велосипеди

Давайте дещо з’ясуємо. Не існує такої речі, як «швидкий велосипед». Велосипеди не бувають ні швидкими, ні повільними. Вони можуть бути блискучими або дорогими. Важкими або легкими. Але без вершника вони нерухомі. Закони фізики утримують велосипед на місці, поки ви не сядете на нього і не почнете крутити педалі.

ШВИДШЕ: Демістифікація швидкості тріатлону Але навіть після цього велосипед не обов’язково стане швидким. З усіх компонентів велосипеду, ваші ноги є найважливішою частиною. На дорогах можна побачити безліч чудових велосипедів, власники яких їздять повільно.

Ще підступніше, ніж неточна лексика є елементарна переоцінка того, яке значення має вага велосипеда.

У книзі «FASTER» демонструються числа, які пояснюють, чому нахил навіть на один або два градуси значно ускладнює їзду. При підйомі на пагорб може здатися, що дуже важливо позбутися від усієї зайвої маси на велосипеді.

Це і приваблює людей до вуглецевих (карбонових) рам, а також заміни стандартних шатунів, рулів, сидінь, спиць та інших елементів на полегшені аналоги. П’ять грам тут, 10 грам тут, все це накопичується, чи не так? Дуже скоро ваш велосипед стане на 500 грам легший. Це вже ціла половина кілограма!

І справді, це так. Але подібні модернізації легко можуть обійтися вам в 500 доларів або більше. Тобто половину тисячі. Це того варто?

Не зовсім.

Приблизна різниця між алюмінієвим велосипедом початкового рівня з пристойною комплектацією і дорогою вуглецевою моделлю з найлегшими з доступних на ринку запчастинами в середньому становить близько 1,5 кг.

Чи виправдане таке зменшення ваги?

ШВИДШЕ: Демістифікація швидкості тріатлону Давайте з’ясуємо. Візьмемо гіпотетичну велосипедистку і змусимо її підніматися на пагорб на двох велосипедах, що рухаються з однаковою швидкістю. Перший велосипед важить 6,8 кілограмів, а другий на 1,4 кілограми менше, тобто 5,4 кілограма. Під час кожного тесту вона буде їхати зі швидкістю 24 км/год .

Всі характеристики за винятком ваги велосипеда будуть постійними, щоб ми могли з’ясувати, наскільки менше зусиль необхідно при зниженій вазі. Це і буде справжнім випробуванням ваших вкладень.

Погляньте на зображення, щоб побачити графік результатів.

ЯкщоВам складно помітити різницю, то не напружуйте очі, оскільки вона мінімальна. Ось і наш результат.

Але ж професійні атлети користуються найлегшим спорядженням, так що це повинно мати значення, чи не так?

Пам’ятайте, що професійні спортсмени працюють в середовищі, яке повністю відрізняється від нашого. Вони дуже близькі один до одного в плані фізичної підготовки і впритул наближаються до найкращих можливим для людини результатів.

Крім цього, підсумок, до якого ми прийшли, справедливий з точки зору здорового глузду: 1,4 кілограма – це трохи більше 2 відсотків загальної ваги 68-кілограмового велосипедиста і 6,8-кілограмового велосипеда. Десять ват – це 2 відсотка від споживаної потужності в 500 ватів, необхідної для підтримки постійної швидкості по 10-відсотковій шкалі. Оскільки відношення ваги до економії енергії є лінійним, тут працює таке ж правило один до одного.

Застосувати все це на практиці набагато складніше. Якщо ви хочете зменшити необхідні зусилля на 1 відсоток, вам доведеться знизити масу рухомого об’єкта на 1 відсоток. А оскільки ви рухаєте не тільки велосипед, а й своє тіло, виконати таку вимогу не так просто, адже полегшити можна лише велосипед.

Коротше кажучи, набагато простіше накачувати свої ноги і скидати зайвий жир шляхом правильних тренувань і дієт. Насправді, втрата зайвої ваги справляє подвійний вплив на вашу силу і швидкість. У міру зменшення ваги обсяг енергії, необхідний для підтримки певної швидкості теж знизиться.

У той же час, обсяг енергії, яку ви здатні генерувати буде збільшуватися. Причина в тому, що поглинання кисню пов’язано з масою тіла і поліпшується у міру втрати жиру.

ШВИДШЕ: Демістифікація швидкості тріатлону Потужність проти часу

Якщо аргумент з необхідною енергією вас не задовольняє, поглянемо на ситуацію під іншим кутом. Відповімо на запитання, яке вас дійсно хвилює. Наскільки швидше ви станете?

Зрештою, перегони виграються економією часу, а не енергії. Давайте поглянемо, що станеться, коли наша гіпотетична велосипедистка підіймається на різні пагорби за допомогою велосипедів різної ваги. Нехай потужність завжди дорівнює 200 ватам, а підніматися вона буде протягом 1,6 кілометра при семи різних кутах нахилу (від 1 до 7 відсотків).

Давайте поглянемо на різницю між 6,8, 7,2-, 7,7- і 8,1-кілограмовими велосипедами, де велосипед вагою 8,1 кг служить базовою лінією. Через складність обчислень ми позбудемося опору повітря і проаналізуємо тільки вплив ваги. Скільки часу нам вдасться заощадити?

Графік результатів розташований на зображенні справа.

Дивіться і плачте, любителі зменшувати вагу велосипеда

Погляньте на праву частину графіка. Зніміть 1,3 кілограма зі свого велосипеда, крутіть педалі з потужністю 200 ват і Ви підійметеся на пагорб з 7-відсотковим нахилом на 7,5 секунд швидше конкурента. Перевага в 0,4 кілограма дає вам всього 2,5 секунди. Протягом багатогодинних перегоныв ці кілька секунд не зіграють особливої ​​ролі.

Майте на увазі, що ці переваги працюють тільки для довгих і крутих підйомів. Траси з невеликими пологими пагорбами зведуть різницю до мінімуму.

Примітка редактора: Ця стаття адаптована з книги«FASTER:Demystifying the Science of Triathlon Speed​​» за авторством Джима Гурлі і опублікована з дозволу VeloPress.