Очень плохоПлохоНормальноХорошоОтлично! (голосов: 2, в среднем: 5,00 из 5)
Loading...

Міняємо гальмівні колодки – початковий рівень

У велосипедних “гонках” (лапки, бо мова не про професійні змагання, а активну їзду) головне – вчасно зупинитися. Що важко, коли гальмівні колодки двоколісного “коня” занадто зношені. Як зрозуміти, що це так?

  • Гальма “заверещать” голосніше звичайного.
  • Товщина колодки буде неприпустимо маленькою (різні виробники вказують свої значення – від 1,5 до 0,9 мм, але чи треба доходити до крайнощів?).
  • Гальмування стає все різкіше.
  • Помічені навіть випадки “неслухняності” вірної машини (а ось це дуже небезпечно).

Варіанти нових колодок нечисленні. По-перше, можна вибрати напівметалеві деталі: вони працюють голосніше і сильніше гріються, але міцніше (а тому довговічніше) альтернативи. В ролі останньої виступають органічні вироби. Вони майже не нагріваються і зовсім не скреготять, але бояться бруду.

Заміна займе не більше п’яти хвилин в будь-якому сервісі. Немає часу туди заїхати? Тоді доведеться розповісти вам, як все зробити самостійно (до речі, якщо ви вже вмієте перевіряти товщину колодок, вважайте, їх заміні ви навчені на 50%). Заодно гроші заощадите.

Перед тим як почати

Для початку, треба підготувати робоче місце. Заміну можна виконати за допомогою інструментів, які є практично в кожному будинку. Потрібні:

  • вузькі плоскогубці;
  • викрутка для зняття кріплень (або ключ – в різних моделях по-різному);
  • коробка для дрібних деталей (вони якщо є, то їх відразу немає, кажучи словами персонажа з відомого дитячого твору);
  • ганчірка і рідина для чищення деталей.

Не віриться, що це треба говорити, але, будь ласка, підготуйте робоче місце перед початком “операції”. Для цього досить змахнути пил і бруд зі столу. Нові колодки можна відразу розпакувати, щоб потім не мучитися. Добре, якщо до них в комплекті ви купите і нову пружину.

Заміна колодок в сім кроків

Ми готові? Засікайте час і стартуйте. Перед вами ваш двоколісний «кінь», саме час перевернути його, щоб зняти колесо. Починати простіше з переднього (і логіка дотримана, і найскладніше відразу зробите). Весь процес виконується в сім кроків:

  • зняти каліпер з колеса;
  • викрутити кріплення, якщо це велосипед марки Shimano, Avid або Magura, зняти шплінт з Hope (на багатьох моделях, особливо брендових, крім болта є ще і стопорне кільце, його теж треба зняти і ніяк не можна згубити);
  • зняти колодки: на Hope або Shimano їх просто витягують, в Magura вони зафіксовані по системі “паз-шип”, щоб вийняти, треба їх повернути, а у Avid їх тримають поршні (просто посмикайте, вони самі звільняться і вийдуть);
  • багато хто рекомендує на цьому етапі втопити старі колодки в корпус каліпера (щоб розсунути “клішні”), використовуючи плоску викрутку, я ж вважаю це небезпечним для корпусу, вже краще потім старі колодки використовувати як прокладку для установки нових;
  • чистка каліпера важлива і потрібна при кожному зручному випадку, видалення колодок – дуже добра нагода (кріплення теж варто протерти – чистота болта по всій довжині гарантує плавне гальмування);
  • в чистий корпус залишається “посадити” нові колодки (так, щоб пружина між ними не ходила);
  • і зібрати конструкцію що називається, як було.

Обкатка велосипеда після ремонту

Установка каліпера на місце – дуже важливий момент. Якщо він не встане, як треба, вся гальмівна система буде непотрібною. Колодки повинні плавно ковзати уздовж ротора, а він сам повинен обертатися строго по центру диска. Якщо це не так, його треба відцентрувати.

Потім залишиться натиснути пару раз на ручку гальма (до цього займатися подібними діями не варто, а то доведеться вчитися ще і налаштовувати заново всю гальмівну систему). І останній “штрих” – перевірка в дії. На рівній дорозі (подалі від машин і інших велосипедистів) треба несильно розігнатися і різко загальмувати. Все, в цьому плюс велосипеда перед авто: проти 1000 км обкатки для другого першому досить одного маневру.