Очень плохоПлохоНормальноХорошоОтлично! (голосов: 2, в среднем: 5,00 из 5)
Loading...

Повний гайд по вибору електровелосипеда від Electric Bike Review

Кілька місяців тому мій друг попросив мене допомогти йому у виборі електричного велосипеда. Я хотів допомогти, але знав, що маю обмежені знання в цій галузі. На ринку представлено дуже багато моделей. Та ще й технології виготовлення акумуляторів і електроприводів постійно розвиваються.

Тому я направив його до справжнього експерту – Корта Раю, власника ElectricBikeReview.com. У чому полягають їх переваги та недоліки, а якщо ви все-таки збираєтеся купити електровелосипед, то з чого взагалі потрібно починати, на які моделі звертати увагу в першу чергу?

Це призвело до інтерв’ю нижче, в якому Корт люб’язно ділиться своїми глибокими знаннями, набутими в процесі написання оглядів для 300+ моделей, які він почав публікувати в 2012 році.

Кому і для чого може знадобитися електричний велосипед?

 Електричні велосипеди в США Ну, електричні велосипеди мають ті ж плюси, що і традиційні, включаючи економію коштів (вам не потрібна ліцензія і страховка), поліпшення здоров’я і спілкування з широким колом однодумців.

На мою думку, дана перевага електровелосипедів полягає в ефективності підйомів на пагорби або русі назустріч сильному вітру в поєднанні з тривалістю їх роботи.

Наприклад, якщо ви страждаєте від болю в колінах або астми, викликаної тренуваннями, електровелосипеди здатні вдихнути для вас нове життя в велоспорт.

Вони можуть переконати вашого друга або другу половинку виїжджати з вами набагато частіше, або вони допоможуть вам не особливо пріючи добиратися до роботи, навіть у страшну спеку. Раніше я їздив на автомобілях і мопедах, але ніщо не зрівняється з освіжаючим почуттям їзди на велосипеді далеко від забитих доріг.

Електричні велосипеди усувають безліч випробувань і перешкод, з якими стикаються власники традиційних моделей, але вони не ідеальні. Такі велосипеди дуже дорогі, складні і важать досить багато, що може сильно зіпсувати вам настрій, якщо акумулятор сяде на пів-шляху.

Для чого найкраще підходять електровелосипеди?

З найперших днів електричних велосипедів в Сполучених Штатах (починаючи з 1999 року, компанії EV Global Motors Ebike і її власника Лі Якокка) стилі рам і характеристики електроприводів значно покращилися.

На додаток до простих наборів «Зроби сам» з’явилися системи на кшталт Ridekick Power Trailer, які не тільки збільшують продуктивність електровелосипеда, а й додають місце для перевезення вантажів! Цю систему, зокрема, встановити навіть легше ніж будь-який набір. До того ж нею можна ділитися з друзями і близькими, використовуючи в якості платформи звичайні велосипеди або рікамбент (лежачі велосипеди).

Сьогодні можна з головою зануритися в світ електричних велосипедів, або занурити в нього лише один пальчик, щоб отримати невелике уявлення. У деяких містах ви можете навіть взяти електричний велосипед напрокат.

Компанія Rocket Electrics в місті Остін, штат Техас, наприклад, пропонує екскурсії для гурманів, а також багатоденні пакети SXSW і F1 race для людей, які хочуть уникнути жвавих вулиць і подивитися на місто поблизу. Чисті електровелосипеди (які були розроблені з електроприводом, а не перероблені під нього) відмінно підходять для демонстраційних цілей.

Вони легше, міцніше і набагато ефективніше звичайних.  Електричні велосипеди в США Якщо вам потрібен складаний велосипед, який можна зберігати на горищі чи взяти з собою в переліт, тандем, щоб покататися з друзями на відпочинку, або гірський велосипед для підкорення пагорбів і складних маршрутів, десь, напевно, є електровелосипед, що повністю відповідає всім вашим запитам.

Як ви вже зрозуміли, я великий фанат технологій. Завдяки широкому поширенню електровелосипедів в Азії і Європі, на ринку дійсно з’явилося дуже багато нових моделей, але деякі речі у електричних велосипедів все ще виходять погано.

Якщо ви віддаєте перевагу гірському велоспорту і вам тільки недавно дозволили підніматися туристичними стежками, електричні велосипеди можуть здаватися загрозою. Це схоже на заборону сноубордів, введену лижними курортами на кшталт Вейл Колорадо в 80-х роках.

Все-таки, електровелосипеди поки знаходяться на ранньому етапі свого розвитку. В кінцевому підсумку катання на сноуборді стало дуже популярним, і компанія Burton допомогла сноуборду отримати масове визнання, запустивши вірусну ініціативу, спрямовану на курорти, де діяла заборона.

У наші дні Дір-Веллі в штаті Юта все ще залишається курортом тільки для лижників, але ви можете вільно кататися на сноуборді майже у всіх інших місцях. Мені здається, що на електровелосипеди чекає те ж саме.

Як тільки люди краще зрозуміють і оцінять цю технологію, вона перестане здаватися їм небезпечною. Відверто кажучи, мені дуже подобаються традиційні велосипеди, і я все ще використовую один з них для тихих і розслаблюючих поїздок.

Якщо чесно, здебільшого я виїжджаю на ньому в дощові і снігові дні або коли змушений паркувати велосипед на вулиці в районах з високим рівнем злочинності. Проте, недавно я оформив страховку на велосипед (компанії Spoke Insurance та Velosurance пропонують її майже в усіх штатах і вона покриває електричні велосипеди) і тепер відчуваю себе набагато впевненіше.

Таким чином, електровелосипеди мають такі недоліки: вони важче, голосніше і майже завжди дорожче, ніж традиційні моделі.

На які категорії поділяються електровелосипеди, і в яких цінових діапазонах вони знаходяться?

 Електричні велосипеди в США Написавши і опублікувавши понад 300 оглядів на електровелосипеди, я можу виділити наступні основні напрямки їх використання: перевезення вантажів, розслаблюючі поїздки, трейлраннінг, маунтінбайкінг, спуск з пагорбів, катання в околицях будинку, їзда за продуктами і перевезення дітей, їзда по дорогах, піску і снігу (товсті шини), тандеми, туризм або трекінг, подорожі (складаний) і пересування в межах міста.

Мені здається, на ринку є велосипеди на будь-який випадок. Деякі з них відрізняються дуже маленькими колесами і підходять для перевезення на поїздах і автобусах (або навіть літаках, якщо потужність акумулятора не більше 300 ват/годин), в той час як інші моделі скоріше схожі на мопеди або мотоцикли з запасом ходу більше 160 кілометрів і регенеративним гальмуванням.

Що стосується традиційних електровелосипедів, ціни на них сильно різняться і можуть спочатку вас шокувати, так що присядьте.

Нижня межа – близько 1000 доларів, але недавня краудфандінгова кампанія привернула чимало уваги, пропонуючи базову модель за 700 доларів (500 за велосипед + 200 за доставку).

Я думаю, не варто витрачати свій час на моделі дешевше 1500 доларів. Я бачив дуже багато незадоволених покупців, які придбали велосипед через інтернет і тепер не можуть полагодити дросельний механізм або знайти акумулятор на заміну, тому що стандартний виявився низькоякісним.

У деяких випадках погані акумулятори, на яких була відсутня електронна система управління для запобігання перевантаженням, навіть викликали загоряння після пошкодження. Ціна на електровелосипеди вищого ешелону може перевищувати 50 тисяч доларів, але це вже майже твори мистецтва.

Приблизно за 4000 доларів ви отримаєте відповідаючий всім європейським стандартам високоякісний продукт німецької інженерної думки з 2-річною гарантією і всебічною підтримкою. Такі велосипеди відрізняються інтуїтивним управлінням і приємним зовнішнім виглядом, а також обладнані інтегрованими динамо-ліхтарями, крилами і стояками.

Ціна на велосипеди цього класу може доходити до 7000 доларів за компоненти професійного рівня. Хоча така вартість може шокувати деяких людей, вона не настільки далеко пішла від цін на педальні велосипеди професійного рівня.

Тепер давайте повернемося до середнього класу і розглянемо ціни докладніше. Перший електричний велосипед обійшовся мені в 2500 доларів і тільки за перший рік використання заощадив мені 2000 доларів на одній тільки парковці (я працював в діловій частині Остіна, Техас, де парковка коштує чимало).

Електричні велосипеди в США У коментарях на YouTube я постійно бачу людей, засмучених високою вартістю електровелосипедів і затверджуючих, що навіть старий автомобіль обійдеться дешевше. Мені здається, вони не усвідомлюють високу вартість ремонту машини і її постійного обслуговування.

Сюди входить зміна масла, страховка, ліцензування та парковка. Автомобілі та електровелосипеди – це не вкладення, а інструменти або іграшки, знецінюються в міру використання. Їх реальна вартість сильно залежить від навколишнього середовища і завдання, або уподобань власника.

Наприклад, якщо ви живете поруч з шосе, і кожен день проїжджаєте 30 кілометрів до роботи, електричний велосипед буде не дуже зручний. В цьому випадку вам варто подумати про оренду житла ближче до місця роботи і подальшу купівлю електровелосипеда.

Відкладемо зміну власного укладу життя в сторону і розглянемо гіпотетичний приклад. Забудемо про вартість обслуговування і порівняємо нову машину за 3 тисячі доларів з електровелосипедом за ту ж ціну.

Нехай галон палива (3,7 літрів) коштує 2 долари, а електричний велосипед проїжджає 30 кілометрів на одному заряді, на заповнення якого йде менше 0,15 долара (навіть якщо використовувати тарифи за електрику на Гаваях, де один кіловат обходиться в 0,37 доларів).

Припустимо, автомобіль проїжджає 50 кілометрів на одному галоні, який коштує 2 долари, а раз велосипед може пройти 30 кілометрів менш ніж за 0,15 долара, він обходиться набагато дешевше, чи не так? Але це ще не все. Хороший акумулятор коштує від 500 до 800 доларів і витримує 1000+ зарядок.

Давайте ставитися до цього, як до вартості палива, так що, поділивши 500 доларів на 1000 зарядок, ми отримаємо 0,50 долара. Додаємо до цього вартість однієї зарядки (0,15 долара) і результат буде 0,65 долара.

Фактично, електричні велосипеди приблизно в три рази дешевше автомобілів, виходячи з поточних цін на паливо. До того ж до меншої вартості обслуговування, вони не забруднюють навколишнє середовище і позитивно впливають на ваше здоров’я.

Електровелосипеди – приголомшлива річ, так само як і машини, але навіть коли автономні електромобілі зменшать рівень забруднення і вартість обслуговування, велосипеди все одно збережуть своє соціальне значення і ефект на здоров’я. Дійсно, чому б не користуватися невеликою допомогою під час поїздок?

Це все одно, що порівнювати механічну друкарську машинку, де вам доводиться сильно натискати на клавіші, з сучасним ноутбуком, на якому набагато простіше і зручніше працювати. Ви навіть можете зберегти результати своєї праці в цифровому вигляді.

Деякі люди можуть сказати, що в їхніх серцях назавжди залишиться місце для старих добрих друкарських машинок з їх постійною небезпекою помилок. Ну і нехай. Для електричних і традиційних велосипедів такої проблеми не існує. Ми всі можемо кататися разом і отримувати від цього задоволення.

Скільки в середньому можна проїхати на одному заряді?

Електричні велосипеди в США Хорошим правилом в даному випадку буде розділити кількість ват/година на 20. Отже, акумулятори для електровелосипедів мають напругу і ємність в ампер/годинах. Середній американський акумулятор має напругу 36 вольт, ємність 10 ампер/годин і потужність 360 ват/годин.

Розділивши 360 на 20, ми отримуємо 18 миль (28 км.). З огляду на різницю між дросельними електровелосипедами і велосипедами з підтримкою обертання педалей, ці 18 миль – нижня межа, яка буде тільки рости, коли велосипедист докладає м’язові зусилля або використовує більш досконалий електропривод.

Наприклад, ефективність середньоприводних електричних велосипедів значно збільшується, якщо їхати на нижній передачі задньої касети. Вам простіше переключитися на низьку передачу (замість того, щоб підвестися і крутити педалі сильніше) при підйомі на пагорб. Те ж саме стосується і приводу.

Гнучкість подібних середньоприводних систем обумовлена ​​тим, що вони тягнуть ланцюг велосипеда разом з вами. Я бачив, як люди проїжджають понад 80 кілометрів на одному заряді акумулятора потужністю 360 ват/годин, користуючись низьким рівнем підтримки (рівним половині педальної сили велосипедиста). Для мене це просто диво.

Електровелосипеди набагато швидше звичайних?

Не зовсім. Швидкість більшості дешевих електричних велосипедів не перевищує 30 кілометрів на годину. Звичайно, ви завжди можете крутити педалі швидше або розігнатися на спуску з пагорба, але ваша максимальна швидкість все одно обмежена законами, що дозволяють класифікувати цей засіб пересування як «велосипед».

Після недавно досягнутих компромісів було вирішено, що електровелосипед з педальною підтримкою може розганятися до 45 кілометрів на годину, але тільки коли його власник постійно крутить педалі. В Європі існує схожий клас електричних велосипедів, і вони дуже популярні в якості заміни автомобілів.

Не забувайте, що в міру збільшення швидкості ефективність вершника сильно падає через опір. Це «сила, що діє протилежно відносно руху будь-якого об’єкта по відношенню до навколишнього середовища», в ролі якої в нашому випадку виступає повітря.

Сила, необхідна для проштовхування об’єкта крізь середовище, збільшується як куб від його швидкості, а опір повітря приблизно пропорційно квадрату швидкості.

Коротше кажучи, після досягнення 25 кілометрів на годину на електровелосипеді, опір починає зменшувати доступний вам запас ходу, так що швидкість має високу ціну!

Чи можу я самостійно ремонтувати електричний велосипед, або краще звернутися до фахівця?

 Електричні велосипеди в США Це гарне питання! Коли справа стосується електровелосипедів, я завжди раджу людям купувати їх в магазинах неподалік від будинку. Оскільки в цьому випадку велосипед буде зібраний правильно і з урахуванням комплекції клієнта.

Співробітники багатьох магазинів, що займаються продажем як традиційних, так і електричних велосипедів, говорили мені, що електровелосипедами люди користуються в 10 разів частіше. Ця цифра заснована на відгуках клієнтів і обсязі робіт по обслуговуванню, які вони виконують.

Люди їздять на електричних велосипедах більше, далі і швидше! Деяку частину обслуговування може виконати і кінцевий користувач, але коли справа доходить до акумуляторів, дроселів і комп’ютерних систем, все стає набагато складніше.

Електричні велосипеди об’єднують механічні системи з програмним забезпеченням і електронними компонентами. Apple не просто так називає співробітників своєї технічної підтримки «Геніями», правда? На мою думку, для підтримки електричних велосипедів в ідеальному стані теж потрібні певні знання і набори інструментів.

Найпростіші велосипеди, не обладнані передовими системами підтримки, LCD дисплеями або прокладеними в рамі кабелями, можна обслуговувати самостійно або навіть викидати, з огляду на низьку ціну.

Але сучаснішим моделям дійсно необхідна професійна технічна підтримка. Тим більше на них, прямо як на автомобілях, часто встановлюються заблоковані комп’ютери, що вимагають спеціальних інструментів для проведення діагностики.

У вас є улюблені моделі електровелосипедів, які ви могли б порекомендувати новачкам?

Електричні велосипеди в США Я витратив чимало часу, відповідаючи на поодинокі питання в розділі «Порівняння» на форумах спільноти Electric Bike Review, де люди діляться своїм бюджетом, вагою, зростом, уподобаннями і планами використання своїх велосипедів. Не соромтеся зайти туди і задати своє питання!

Крім цього, я склав список з 10 кращих велосипедів, який в 2014-2015 роках розрісся до 26 моделей, оскільки тепер я даю рекомендації по співвідношенню ціни до продуктивності для 13 категорій: від круїзних до збірних велосипедів.

Сам я за всі ці роки придбав Pedego City Commuter, Easy Motion Neo Jumper (тепер йому на зміну прийшов Evo Jumper) і Haibike XDURO FS RX 27.5.
А зараз подумую про покупку моделей Specialized Turbo X і Felt Outfitter, виготовлених старими компаніями, що роблять ставку на продуктивність і швидкість. Бачачи, як вони випускають електровелосипеди, я розумію, що за цей ринок можна вже не турбуватися.

Скажете що-небудь на закінчення?

Електричні велосипеди здаються мені дивним винаходом, оскільки вони доповнюють людське тіло і розум, пов’язуючи нас з іншими людьми.

Якщо ви хочете дізнатися про них більше, скачайте мою електронну книгу під назвою «Практичний посібник по електричним велосипедам» на Amazon Kindle. Книга включає фотографії, відеоролики і докладно розглядає теми на кшталт дизайну приводів, щоб ви могли краще зрозуміти різницю між двигунами з нерухомою серцевиною, як був у мене на Pedego і середньоприводними двигунами, як на Haibike.

Не забувайте про власну безпеку під час подорожей!