Очень плохоПлохоНормальноХорошоОтлично! (голосов: 3, в среднем: 5,00 из 5)
Loading...

Правильна посадка на велосипеді

Є три основних види посадки: низька, середня, висока. Перша підходить для катання по місту. Сідло нижче керма. Тулуб практично прямий, руки не зігнуті. Положення долонь залежить від типу керма. На міському велосипеді я кладу їх на рукоятки, а на спортивному – на середню частину, ближче до виносу.

посадка-для-катання-по-місту Таке положення зручне для велопрогулянки. Але для тривалої поїздки це не варіант, бо ноги швидко втомлюються. А ще таким чином краще не їздити по вибоїнах, буде в спину сильно віддавати.

При підйомі або спуску долоні краще розташувати біля основи важелів керма (спортивного велосипеда), збільшити нахил тулуба і злегка зігнути лікті для кращої амортизації. Це середня посадка. Підходить для туристів. Сідло при цьому знаходиться на одному рівні з кермом або трохи нижче. Кут нахилу тіла – приблизно 45 °.

Його вага здебільшого доводиться на п’яту точку. При туристичній поїздці потрібно ще змінювати положення тіла, щоб перерозподіляти навантаження. Під час підйому з’їжджаю на передню частину сідла, при спуску – на задню.

посадка_на-горном_велосіпеде Низька посадка – це положення велогонщика. Сідло вище керма сантиметрів на п’ять-десять. Долоні – на ручках вигнутого керма. Лікті краще не розводити. Ясна річ – опір повітря буде більше. Краще тримати їх на ширині плечей.

Ще не треба горбатитися. Виглядає жахливо, та й спина потім болітиме. Нахилятися треба від попереку. Для цього він повинен бути досить гнучким.

Основний упор – на руки. Від довгого катання може втомитися шия. Я її не опускаю, а повертаю з боку в бік, як у спортивній розминці для шиї. Напруга спадає. Зайняти низьке положення можна і з прямим кермом. Але руки при цьому втрачають опору, сильно зігнуті і швидше втомлюються.

посадка_на-шоссейном_велосіпеде Є ще одна посадка. Не можу віднести її ні до середньої, ні до низької. Це коли на спортивному кермі долоні розташовуються біля верхнього вигину, і вони як би «дивляться» один на одного. Дуже виручала така посадка при тривалій їзді, міняв положення рук, щоб кисті відпочивали.

Помилки при регулюванні сідла

Все, що я описав вище, «працює», якщо рама підібрана вірно, по зросту. Загалом, на посадку впливають також такі технічні моменти: висота сідла і керма, віддаленість керма, нахил сідла і його положення по горизонталі.

З приводу першого пункту можна сказати, що часто сідло піднімають занадто високо. Насправді нога повинна бути при нижньому положенні педалі практично випрямлена, але не повністю. Регулюючи кут, не потрібно сильно задирати сідло – можна отримати травму в цікавому місці.

І ще маленька порада. Катаючись по бездоріжжю, я відсуваю сідло на пару сантиметрів назад для збільшення зусилля на педалях.