Очень плохоПлохоНормальноХорошоОтлично! (голосов: 3, в среднем: 5,00 из 5)
Loading...

Вибір рушійної сили для велосипеда

Пориньте в дитинство. В часи, коли діти бігали по вулицях, граючи в квача, їли груші і яблука. І що ж було найзаповітнішою мрією будь-якого хлопчака того часу? Велосипед! Але цей хлопчисько виріс і замість того, щоб крутити педалі він з гордо піднятою головою, тримаючись за кермо, не докладаючи зусиль, котиться під дією тяги двотактного мотора від старого мопеда. І зараз мова піде про установку мотора для вело.

Головною проблемою при цьому є навіть не сам процес монтажу, а саме вибір силового агрегата для двоколісного коня. Існує два основних види двигунів: внутрішнього згоряння та електричний двигун. Розглянемо всі аспекти застосування одного і іншого.

Двигун внутрішнього згоряння являє собою камеру, де детонує паливо, приводячи в рух поршень. З нього енергія передається на колеса, минаючи вали і шестерні. ККД таких установок украй низький (в районі 20 відсотків), а на фоні старіння елементів,  які труться (паливних кілець, підшипників, шестерень) падає до 15, а то і 10 відсотків.

У чому головна вигода даного рішення? Ціна самого силового агрегату. Але цей плюс нівелюється величезним мінусом – вартістю палива.

На відміну від своїх полум’яних колег сучасні електродвигуни легко беруть планку 90% ККД (безколекторні двигуни постійного струму, під керуванням силових ключів). Самі двигуни також коштують недорого, але акумуляторні блоки обходяться у велику копійку (Ni-Cd, Li-pol, Li-ion). Також перевагою електродвигуна є те, що його можна монтувати на обертову вісь (готові рішення від виробника), що дозволяє заощадити місце і зменшити кількість деталей, що труться, а значить і збільшити термін служби виробу.

До плюсів також можна віднести реверсивний режим роботи електродвигуна – рекуперація (коли він використовується як генератор). У цей час батареї наповнюються електричною енергією, випущеною мимовільним обертанням коліс (рух від мускульної сили або накат з гори).

Особисто для мене вибір очевидний – установка електричної задньої осі. Економія часу зараз і грошей в майбутньому.