Очень плохоПлохоНормальноХорошоОтлично! (голосов: 2, в среднем: 5,00 из 5)
Loading...

Вимірювання спрацювання велосипедного ланцюга. Термін служби ланцюга велосипеда.

Я оцінював різні методи оцінки спрацювання ланцюга. Можливо, Вам цей огляд буде цікавим. Скористаємося щойно очищеним ї і змащеним ланцюгом SRAM PC1170 з пробігом 2400 кілометрів. Він складається з 54 зовнішніх і 55 внутрішніх ланок, так що загальна довжина нового ланцюга становить 137 сантиметрів, якщо вимірювати відстань між центрами отворів в першій і останній (внутрішній) ланці.

вимірювання зносу велосипедної ланцюга П’ять методів вимірювання спрацювання ланцюга показують наступне

  1. Індикатор спрацювання ланцюга ProGold ProLink: спрацьований на 85 відсотків
  2. Інструмент перевірки ланцюга від Park: 0.5 (50 відсотків) спрацювання
  3. 30-сантиметрова сталева лінійка: трохи довше 30 сантиметрів
  4. 15-сантиметровий цифровий штангенциркуль: трохи довше 15 сантиметрів
  5. Порівняння з новим («нерозрізаним») ланцюгом: старий ланцюг на 0,4 сантиметра довше відповідної ланки нового ланцюга

Метод №5 я вважаю найточнішим

0,4 ​​сантиметра протягом загальної довжини в 137 сантиметрів відповідають 1 міліметру для 30 сантиметрів. Один міліметр це трохи більше 1/16 дюйма, що цілком нормально згідно Шелдон Брауну:

  1. Якщо штифт ланки менш ніж на 1/16 дюйма далі позначки, все нормально.
  2. Якщо штифт ланки знаходиться більш ніж на 1/16 дюйма далі позначки, вам варто замінити ланцюг, але зірочки, швидше за все, в порядку.
  3. Якщо штифт ланки більш ніж на 1/8 дюйма далі позначки, ви зробили ланцюг занадто довгим.

Таким чином, я роблю висновок, що:

  1. Ланцюг спрацьований трохи більше ніж на 50 відсотків.
  2. З методів від №1 до №4 найближче до вірного результату підібрався інструмент перевірки ланцюга від Park.

Заглибимося в процеси, які відбуваються при роботі велосипедного ланцюга

вимірювання спрацювання велосипедного ланцюга Подовження ланцюга є найкращим способом вимірювання його спрацювання, оскільки показує ступінь пошкодження осей і роликів. Існує безліч методів визначення зносу ланцюга, і ви згадали деякі з них. Я протягом багатьох років задавався тим же питанням, консультувався з виробниками інструментів, цікавлячись дизайном їх продуктів, і виміряв незліченну кількість ланцюгів за допомогою безлічі різних методів. Мені до цих пір не вдалося знайти ідеальний спосіб. В кінцевому підсумку, я зупинився на інструменті для перевірки, який здався мені простим у використанні. Я постійно працюю з ним і намагаюся виявити характерні його особливості, щоб вчасно замінювати стару ланцюг і не псувати зубці, а також, щоб не викидати гроші на вітер, занадто швидко відмовляючись від цілком робочих ланцюгів.

Я радився з Джейсоном Смітом, власником сайту friction-facts.com, який не тільки багато чому навчив велосипедну індустрію про терті ланцюгів за останні кілька років, але і поодинці створив метод підготовки і вимірювання ланцюга, використаний Бредлі Віггінс в своєму годинному рекорд. Він провів складний тест, що порівнює фрикційні втрати ланцюга з її подовженням. Результати показують, що тертя в середньому збільшується зі швидкістю 2 вати за 1 відсоток подовження ланцюга. Під час тестування вихідна потужність велосипедиста становила 250 ват, так що втрати будуть збільшуватися лінійно з підвищенням потужності. Ще одна причина стежити за зносом ланцюга і замінювати її не пізніше а раніше.

Ось що Дж. Сміт каже про вимірювання подовження ланцюга

«Коли команди” Фактів про терті “виконувала тест” Вплив зносу ланцюга на ефективність “, ми зіткнулися зі схожими проблемами, що стосуються точного визначення рівня подовження ланцюга на зношених зразках.

«Кожен з описаних вашим читачем методів, будь то спеціальний інструмент,” правило лінійки “або порівняння з новим ланцюгом, має свої переваги і недоліки. Інструменти для вимірювання зносу ланцюга прості у використанні. Однак їх точність не настільки велика, як у способів, в яких застосовується лінійка або порівняння.

Вимірювання зносу велосипедної ланцюга« Більшість популярних інструментів відрізняються певним рівнем похибки, оскільки включають вимір зносу втулки кінцевого ланки. Виробники можуть підлаштовуватися під це додаткове подовження. Але це піднімає іншу проблему. Справа в тому, що точність інструментів базується на їх дизайні. Виробник може створити занижені умови, підлаштуватися під втулку або впровадити інші мірні відхилення дизайну, фактично обмежуючи функціональність кожного інструменту, щоб перетворити довжину в процентне значення. Порівняйте це з високоточної металевою лінійкою, де 30 сантиметрів завжди дорівнюють 30 сантиметрам.

«У нашій лабораторії ми використовували інструменти Park Tool CC-2 і ProLink. З’ясувалося, що результати Park Tool перевищують показання лінійки приблизно на 0,15%, а ProLink – на 0,25%. З огляду на, що виробники інструментів рекомендують замінювати ланцюг при 0,5% на нижньому кінці і 1% на верхньому, різниця між інструментами і методом лінійки може мати значний вплив на рішення про те, міняти ланцюг чи ні.

«Крім цього, нам вдалося виявити, що найточнішим методом оцінки зносу ланцюга буде зняття її з велосипеда, закріплення в підвішеному стані і вимір всієї довжини ланцюга (щонайменше, 100 ланок ) за допомогою каліброваного рулетки. Хоча даний спосіб відмінно себе показав у лабораторії, ми розуміємо, що він не дуже практичний і вимагає набагато більше часу, ніж спеціальний інструмент. Як компроміс, ви можете піднести 30-сантиметрову лінійку до ланцюга, закріпленої на велосипеді. Втім, дуже складно утримувати лінійку біля переднього кінця ланцюга і намагатися отримати точні свідчення для заднього кінця, сподіваючись, що вона не зрушила спереду.

Вимірювання зносу велосипедної ланцюга« До того ж, ми використовували метод збільшення точності, як для інструменту, так і для лінійки. Рекомендуємо перевіряти знос на різних частинах ланцюга (по крайней мере, в п’яти місцях) і усереднювати свідчення. Ми помітили дещо цікаве, коли проводили тест “Порівняння зносу ланцюга з тертям”. Використовувана ланцюг буде демонструвати різні показники подовження на різних ділянках по всій її довжині. Здавалося б, на протязі життя ланцюга все її ланки працюють в одних і тих же умовах, тому їх знос повинен бути рівноцінний. Однак, в реальності це не так. Для 10 старих ланцюгів, знос яких ми вимірювали під час тесту, середня різниця між результатами для окремих проміжків склала 0,22% (Примітка: ми використовували цифровий мікрометр, а не спеціальний вимірювальний інструмент). У ланцюзі, здатною продемонструвати найбільшу різницю між проміжками, у одного з них подовження склало 0,90%, а в іншого – 0,42%. Якщо в руки велосипедисту потрапить такий ланцюг, і він перевірить її лише в одному місці, подовження може скласти як 90%, так і 42%. Досить висока варіативність.

«Ми не вважаємо, що існують правильні або неправильні методи вимірювання. На нашу думку, вимірювальні інструмент є прийнятним способом приблизної оцінки зносу ланцюга. Вони відмінно підходять для того, щоб швидко прийняти рішення про заміну. Звичайно, 30-сантиметрова лінійка набагато точніше, але тільки якщо всі виміри зроблені правильно. У будь-якому випадку, щоб збільшити точність, необхідно зробити кілька вимірів.

Примітка, щодо методу, що включає порівняння старого ланцюга з новим:

«Якщо ви підвішуєте зношений ланцюг, щоб визначити, наскільки він подовжилася, рекомендуємо використовувати шкалу, замість того, щоб вішати поруч нову ланцюг і її порівнювати зі старою. При проведенні такого порівняння, передбачається, що нова ланцюг володіє ідеальним кроком в 1/2 дюйма. Однак це велика рідкість, оскільки нові ланцюги майже ніколи не мають ідеальних характеристик. Щоб продемонструвати це, ми розпакували шість нових ланцюгів різних моделей від різних виробників, повісили їх і провели вимірювання (дивіться фото в превью статті).

Далі невелике відео від місцевих умільців: