Очень плохоПлохоНормальноХорошоОтлично! (голосов: 3, в среднем: 5,00 из 5)
Loading...

Все про велосипедні колеса

Хоча геніальний винахід людської цивілізації – колесо використовувалося ще в п’ятому тисячолітті до нашої ери, людству знадобилося ще майже сім тисяч років, щоб в 1884 році англійський винахідник Джон Кемп Старлі придумав не менш геніальний механізм – велосипед.

Класифікація велосипедних коліс за розміром

Сучасні велосипедні колеса бувають наступних розмірів: 20, 24, 26, 27, 27.5, 28, 29 і 36 (нові) дюймів.

  Здесь можно быстро найти то, что Вам нужно!
 

велосипедні колеса

Розмір 20 дюймів

Спочатку двадцатидюймові колеса використовувалися виключно на дитячих велосипедах, проте зростання популярності складних велосипедів зумовило появу даного розміру на «дорослому ринку». Легкість коліс даного розміру стала причиною того, що сьогодні 99% BMX оснащені саме «двадцяткою».

Розмір 24 ​​дюймів

У радянські часи такими колесами комплектувалися підліткові велосипеди «Альтаїр», «Лелека» і «Салют». Сьогодні ж 24-й розмір знайшов прихильників серед фрірайдерів.

Розмір 26 дюймів

Найпоширеніший тип велосипедних коліс. Спочатку ними обладнувалися прогулянкові міські велосипеди, збереглася ця тенденція і сьогодні. Іноді 26-м оснащують підліткові «псевдогірські» велосипеди з Китаю.

велосипедні колеса без спиць

Розмір 27 дюймів

Класичне колесо шосейного велосипеда. Саме 27-й розмір раніше був стандартом велогонок Тур де Франс.

Розмір 27.5 дюймів

Проміжний розмір спеціалізованих гірських велосипедів. Даний розмір з’явився лише в 2013 році.

Розмір 28 дюймів

Гібридний розмір, для міської та позашляхової їзди по розбитих дорогах. Раніше такими колесами оснащували легендарну «Україну».

Розмір 29 дюймів

Так звані «найнери» – ще один різновид коліс гірських велосипедів. Краще накат і прохідність.

Розмір 36 дюймів (новий)

Інноваційна розробка. Настільки великий розмір шин забезпечує краще зчеплення і дозволяє відносно легко долати навіть вологу кам’янисту місцевість або бруд.

Варто відзначити, що 27, 28 і 29 розміри мають однаковий діаметр обода – змінюється лише товщина шин, яку можна використовувати.

Класифікація велосипедних коліс по типу

велосипедні колеса нові Традиційним велосипедним колесом прийнято вважати спіцованние обода. Як правило, такі колеса оснащені сталевими, алюмінієвими або титановими спицями, кількість яких кратно 4 (зазвичай не менше 12), прикріпленими за допомогою ніпелів. Втім, кількість спиць може бути дуже різним.

Крім спіцованние також використовуються литі, вони ж – цільні колеса. Спочатку така конструкція коліс призначалася для гірських велосипедів, однак сьогодні литі колеса продаються повсюдно, а їх надійність значно гірше, ніж у спіцованние. Якісні цільні велосипедні колеса стоять десятки тисяч рублів.

Мотор-колеса для велосипеда

велосипедні мотор колеса Надзвичайно популярними стають мотор-колеса. Що дозволяють проїхати від 5 від 100 км без обертання педалей. Концепцію мотор-колеса запропонував ще Фердинанд Порше, проте масове використання таких коліс стало можливим відносно недавно.

Розміри таких коліс бувають найрізноманітнішими, однак чим більше колесо, тим більший джерело живлення в нього вміщається, і тим довше зможе їхати велосипед, оснащений такими колесами. Потужність таких коліс також буває найрізноманітнішою, проте зазвичай вона становить 200-5000 Ватт.

Більшість країн не ставить під велосипеди з такими колесами сертифікації, проте через декілька нещасних випадків в США вже ввели обов’язкову реєстрацію всіх електро велосипедів оснащені мотор-колесами потужністю від 1000 Ватт.

Вартість велосипедних коліс

Купити велосипедні колеса від вітчизняних виробників можна відносно недорого – приблизно за 15-20 доларів, якщо мова йде про міські, і за 25-30 доларів, якщо про гірських і шосейних велосипедах. З тріал-велосипедами складніше – тріальні колеса в країнах СНД не випускаються.

Цінова політика зарубіжних брендів зростає зі сходу на захід. Так, колеса від китайських і турецьких виробників можна купити навіть дешевше, ніж велосипеди від «наших» – всього за 5-10 доларів, незалежно від призначення, однак і якість буде відповідним. Колеса від європейських і американських брендів відчутно дорожче – починаючи від 30-50 доларів.

 

 

 

 

Камери, ніпелі і безкамерні велосипедні покришки

Перші велосипедні камери з’явилися одночасно з велосипедом Джона Кемпа Старлі – в 1884 році, однак на сучасні камери вони були схожі хіба що назвою – лопалися вони на кожному горбочку. Сьогодні велосипедні камери здатні витримувати колоссальні навантаження, а часом навіть «самостійно латати» дрібні пробоїни.

Ще однією важливою частиною будь-якого шпицьованого колеса є ніпелі. Саме з їх допомогою спиці кріпляться до обода і втулки. Варто відзначити, що велосипедні ніпелі конструктивно практично не змінилися з моменту свого винаходу в 1817 для сидячих самокатів барона Карла фон Дрез. Деякі гірські велосипеди з 1983 оснащують безкамерними покришками – це дозволяє зменшити їх вагу, і збільшити питомий об’єм повітря всередині колеса, що підвищує амортизацію.

Протектор велосипедних покришок

 протектори велосипедних коліс Зчеплення покришок велосипедів з поверхнею нестабільної обумовлюється наявністю протектора. Спочатку протектори відрізнялися лише виконанням двомірного малюнка, але одночасно з появою гірських велосипедом з’явилася градація протекторів по «висоті». Точно такі ж протектори, тільки на більш вузьких покришках пізніше стали використовуватися як «зимова гума» міських велосипедів.

Сьогодні ж протекторы велосипедних покришок оснащують найрізноманітнішими елементами, починаючи від світлодіодів і закінчуючи протиожеледними металевими шипами для зимових доріг.

Велосипедні втулки

 велосипедна втулка Ще однією конструктивною складовою будь-якого велосипедного колеса є втулка , вона ж – маточина. Конструктивно втулки можуть бути самі різні – з інтегрованим гальмівним барабаном, з зовнішнім кріпленням гальмівного диска, з планетарним циліндром перемикання передач, і з кріпленням велосипедної зірочки. Однак всередині будь-якої втулки обов’язково є підшипник, а до її корпусу завжди кріпляться спиці, лопасті або колісний диск.

Вартість втулок залежить від їх призначення, так, звичайнісінька втулка коштує 1-2 долари, маточина з гальмівним барабаном або кріпленням диска – 3-5 доларів, з планетарним циліндром – 5-10. Вартість спортивних маточин починається від 30 доларів, проте такі втулки практично «Невбиваємі».

Ремонт коліс велосипеда

Більшість поломок, з якими стикаються аматори, досить типові. Усунути їх можна без спеціального обладнання, наприклад:

  • ремонт колеса велосипедаУсунення проколу шини – справа кількох хвилин. Достатньо лише знайти місце пошкодження і заклеїти його тонким шаром гуми. Відшукати дірку найпростіше помістивши камеру в наповнене водою відро;
  • Розірвану спицю завжди можна замінити новою – досить відкрутити ніпелі, зняти покришку, замінити пошкоджену спицю;
  • Втулка, що заклинила найчастіше відмовляється крутитися через засмічення підшипника – досить лише розібрати його, промити і змастити. Якщо ж підшипник розсипався – потрібно просто вставити новий.

Нестандартні велосипедні колеса

майбутнє велосипедних коліс Кількість незвичайних велосипедних коліс настільки велика, що їх навряд чи вдасться вмістити в одній статті, проте згадати Пенні-Фартінг – колеса, що використовувалися в велосипедах Джеймса Старлі неодмінно варто.

Різниця розмірів цих коліс виявилася настільки великою, що з часом Пенні-Фартінг став невід’ємним атрибутом будь-якого великого цирку.

Майбутнє велосипедних коліс

З кінця минулого століття виробники велосипедів трудяться над зменшенням ваги і збільшенням міцності коліс. Цілком можливо, що вже через п’ять-десять років більшість коліс велосипедів буде оснащена нановуглецевими ободами, які будуть розкручуватися вже не мускульною силою, а мініатюрними потужними электромоторами. У відео нижче можна побачити унікальний велосипед:

Рекомендуем еще почитать: