Очень плохоПлохоНормальноХорошоОтлично! (голосов: 2, в среднем: 5,00 из 5)
Loading...

Як я виводжу свого «друга» із зимової сплячки

Не буду заглиблюватися в деталі процесу, при якому треба буде розбирати, наприклад, кареточний вузол, щоб дістатися до підшипників. З такими питаннями вам можуть допомогти в сервісних центрах, і я частенько користуюся їхніми послугами, коли треба провести серйозну заміну або настройку. Розповім про місця, до яких дуже просто дістатися і зробити їх планову підготовку до процесу експлуатації.

Перед тим як приступити до змащування деталей я проводжу невеликі очисні процедури за допомогою вологої ганчірки і потім насухо все витираю. Потім зовнішній огляд і перевірка всіх кріпильних болтів і гайок на предмет їх надійної закрутки. Всі деталі і вузли в нормі, колеса не бовтаються і підкачані, кермо не люфтить, спиці в пружному стані і т.д. Приступаю. Для змащення, в залежності від того, що саме потрібно обробити, я використовую два види мастила.

Перший вид – це будь-яка універсальна пластична паста для механізмів, в зручному тубі, схоже на зубну пасту. Другий – рідке машинне мастило, пластиковий флакон з тонким носиком. Можна скористатися аерозольним мастилом, але у мене його поблизу не виявилося, тому іншим разом.

Деталі, які я змащую рідким мастилом

Змащування амортизаційної вилки

У місці, де вона входить в трубки, капаю невелику кількість і навалююся на кермо всім тілом, похитуючи вгору і вниз, щоб мастило проникло глибше. Витираю надлишки ганчіркою і повертаю на місце захисні пильовики.

Змащування тросів на гальма і перемикання швидкостей

Я не лізу в ті ділянки, де троси з’єднуються з блоками перемикачів, а змащувати починаю з рами. Вони у мене на рамі в кріпильних пазах розташовані і легко виймаються. Відпускаю кріплення з задніх гальм і знімаю захисний кожух. Переді мною велика частина тросу, яку спочатку прочищаю, а потім промазують і повертаю все на свої місця. Кілька натискань гальмівних ручок і переключаюсь на іншу ділянку.

Змащування переднього і заднього колеса

Розкручую їх по черзі і в місцях, де вони з’єднуються з рамою байка, видавлюю невелику кількість рідини з флакона. Надлишки витираю сухою ганчіркою. На задньому наборі зірочок, промазую точки з’єднання натяжних роликів ланцюга. Для цього перевертаю байк і ставлю на кермо з сідлом. Прокручуючи педалі, перемикаю задні швидкості, і поки вони спрацьовують, добираюся до важкодоступних місць.

Змащування керма

У вузькі з’єднання, куди можна дістатися за допомогою медичного шприца з голкою видавлюю трохи мастила і кручу в різні боки рульову колонку.

Змащування ланцюга

Процес ідентичний змащуванню зірочок та втулки заднього колеса. Також перевертаю велосипед і кручу педалі. Підставляю носик флакона з маслом, і поки ланцюг рухається, ввидавлюю на неї суміш з внутрішньої сторони. Ще раз перемикаю швидкості на ровері, і відбувається одночасна процедура мастила відразу декількох деталей. Змащується ланцюг і паралельно складу потрапляє на всі деталі, з якими вона контактує. Після цього залишається витерти зайве мастило.

Деталі, які потребують догляду за допомогою пластичного (твердого) мастила

Змащування педалей

Озброївшись шестигранним ключем, без особливих проблем повністю відкручую педалі в місці їх з’єднання з втулкою, і «набиваю» потрібну кількість пасти. Заодно мені відкривається доступ до внутрішнього підшипника. Досить відкрутити захисні пластикові заглушки і додати необхідну кількість мастила. Після всіх цих маніпуляцій повертаю все на свої місця і прокручую педалі, щоб густа паста проникла в необхідні ділянки деталей.

Змащування сідла

Під сідлом у мене на штоці розташований додатковий амортизатор, який гасить вібрацію, створювану при їзді. Піднімаю захисний гумовий кожух, заштовхую усередину мастило і повертаю кожух на місце. Сідаю на сідло і злегка розгойдуюся вниз і вгору.

Начебто все, що можна було зробити в домашніх умовах, я виконав. Тепер можна виїжджати на вулицю і проводити пробні «заїзди». Якщо після проведених процедур в процесі катання чутні сторонні металеві звуки або механічні скрипи, то слід провести професійний огляд велосипеда і довірити цю справу сервісному центру.

Трохи корисних рекомендацій

Якщо хочете, щоб ланцюг довго залишалася чистою і не вимагала частої мастила і промивання, то спробуйте натерти її парафіном. Він дозволить краще протистояти пилу, бруду і воді. І спроститься процес чищення ланцюга. На деякі ділянки велосипеда не допускається попадання якогось виду машинного мастила, оскільки може крім шкоди призвести і до нещасних випадків. Це стосується ободу колеса. У смузі, в якій відбувається блокування його гальмівними колодками, не можна допускати попадання рідини, інакше їхати доведеться без гальм. Те ж саме стосується і гальмівних колодок, і дисків. Якщо масло все ж потрапило, то протріть насухо ганчіркою ці місця і перевірте на працездатність гальмівну систему. Вдалих вам прогулянок!